מאפיינים מרובי ערכים - Product Parameters

 
מאפיינים מרובי ערכים הם מאפיינים שיש להם מספר ערכים, והגולש יכול לבחור מביניהם.
לדוגמה:
מוצר מסוים מגיע במספר צבעים. הגולש יכול לבחור בעת ההזמנה בצבע הרצוי.

את הפרמטרים ניתן להזין במספר מקומות בקטלוג, לפי הצורך:
אם רוצים שאותם פרמטרים (עם אותם ערכים בדיוק) יופיעו בכל המוצרים באתר, יש להזין אותם ב configuration.
אם רוצים שהפרמטרים יופיעו בכל המוצרים השייכים לאותה קטגוריה, יש להזין אותם ברמת הקטגוריה.
אם לכל מוצר פרמטרים וערכים משלו, יש להזין את הפרמטרים בעת עריכת המוצר.
** זכרו: פרמטר המגיע מה configuration או מרמת הקטגוריה, יחול על כל מוצר מייד עם הקמתו.


1. כדי להגיע לעריכת מאפייני המוצר, יש ללחוץ על כפתור Catalog בתפריט השמאלי (שלישי מלמעלה).
בכניסה נראה חלון ה Dashboard ובו תפריט אופקי עליון המכיל את כל הקישורים הרלוונטיים לעריכת הקטלוג
Ecommerce - Product Attributes
2. מסך לעריכת מאפייני המוצרים - Product Parameters - נמצא בתפריט העליון תחת Configurations.
Ecommerce - Product Parameters
עריכת הפרמטרים נעשית במסך זה:
Ecommerce - Product Parameters
1. Name - שם המאפיין, כפי שיופיע לצד רשימת הערכים. מאחר ומדובר בערכים לבחירה, רצוי לבחור "בחר צבע" או "בחר גודל" במקום "צבע" או "גודל" בלבד.

2. Type - סוג הרשימה. ניתן להציג את הערכים במספר אופני תצוגה, המשפיעים גם על הפונקציונליות ולא רק על העיצוב.
ראו פירוט מטה.

3. Options - הערכים לבחירה.
3א. שם הערך כפי שיופיע ברשימת הערכים.
3ב. אם הערך הנבחר משפיע על המחיר (מעלה או מוריד) יש להכניס כאן את ההפרש בלבד ולבחור ב - (מינוס) במקרה של הורדה במחיר. ה + (הוספה למחיר) הוא ברירת המחדל ואין צורך לבחור, אלא רק להוסיף את ההפרש.
** שימו לב, יש לכתוב את ההפרש ולא את המחיר הסופי לאחר התוספת/ההנחה.
3ג. הוספת ערכים. אם ישנם יותר מ-5 ערכים למאפיין, לחיצה על קישור Add זה, תוסיף שדות לערכים נוספים.

4. ID - המזהה הייחודי של הערך, נועד לצורכי סקריפטים, חישובים והוספה לקופה.
ה- ID יהיה תמיד באותיות באנגלית או בספרות, ללא רווחים וללא תווים נוספים.
רצוי לקבוע ID בעל משמעות, שיעזור לנו לזהות אותו בעתיד, כמו color, city וכדו', אם כי ניתן גם לקבוע שם סתמי כמו S1.

5. Order - סדר הערכים במערכת ובתצוגת המוצר. ניתן לשנות את הסדר ע"י לחיצה על החיצים מעלה או מטה.

6. Action - כפתור פעולה:
הסרת הרשימה כולה - בלחיצה על X תחת Action.

7. Add - הוספת פרמטר: להבדיל מקישור Add הכחול, כפתור זה מיועד להוספת פרמטר נוסף, כמו גודל, רוחב וכדו'.

8. Update - כפתור עדכן. בסיום כל פעולה יש ללחוץ על כפתור Update לשמירת ההגדרות.

ישנן מספר דרכים להגדיר את אופן הצגת הערכים אפשריים למאפיין מוצר:
Ecommerce - Product Parameters
כאמור לעיל בסעיף 2, ישנן מספר אפשרויות תצוגה לערכי המאפיין מרובה הערכים.
אופן התצוגה משפיע הן על עיצוב דף המוצר והן על הפונקציונליות.

האפשרויות הן:
Combo - רשימה נשלפת. מתאים במקרה של רשימה ארוכה של ערכים, כאשר ניתן לבחור רק אחד מהם.

Radio - כפתורי רדיו. מתאים במקרה של רשימה קצרה של ערכים, כאשר ניתן לבחור רק אחד מהם.

Checkboxes - קוביות לתיוג. מתאים במקרה שרוצים לאפשר בחירה של כמה ערכים (לא מתאים במקרה של צבע או גודל, אך מתאים במקרה של תוספות למוצר, שאינן סותרות אחת את השנייה).

Free text - טקסט חופשי. מתאים במקרה שרוצים לאפשר לגולש להזין בעצמו את הערך הרצוי בעת ההזמנה.

Free text - 3 rows - טקסט חופשי ארוך (3 שורות). הטקסט החופשי יצורף כהערה למוצר בעת ההזמנה.