הקמת קטגוריה ראשית

 
כדי לבנות קטגוריה לוחצים על כפתור Add main category (הכפתור הירוק השמאלי מתחת לכותרת החלון)
Ecommerce - Catalog building
לכותרת יווספו המלים Adding new category ובחלון יופיעו שלוש לשוניות: main properties, parameters ו- SEO.

א. לשונית Main properties

1. Name - שם הקטגוריה

2. Image - תמונת הקטגוריה שתופיע בדף הקטלוג, או בדף קטגוריות המשנה. כל עוד לא תיטען תמונה כאן, תופיע תמונת ברירת המחדל שהוגדרה בהגדרות האתר.

3. Short Description - תיאור קצר של הקטגוריה. יופיע מעל רשימת המוצרים.

4. Description - תיאור מורחב של הקטגוריה. יופיע מתחת לרשימת המוצרים.
Ecommerce - Catalog building
5. Extratext 1-5 (שדות טקסט נוספים שניתן להוסיף בקטגוריה, בד"כ אין בזה שימוש)

6. products per page - מספר המוצרים בדף. נקבע גורף לאתר בהגדרות האתר, כאן מגדירים רק כשיש צורך לדרוס הגדרות אלה בקטגוריה ספציפית.

7. Redirect to URL - כאשר רוצים לקשר דף תוכן לרשימת הקטגוריות, ניתן להדביק כאן את ה URL של דף התוכן הרצוי. במקרה כזה, הדף יאבד את יכולות הקטגוריה שלו ולא יציג מוצרים, אלא יעביר לדף התוכן בלבד.

8. Status - מצב הדף. ברירת המחדל היא פעיל. אם רוצים להסתיר את הקטגוריה, מוטב להוריד את התיוג הפעיל, ולא למחוק אותה - כדי לאפשר שחזור בעתיד.
בסיום - ללחוץ על Add.
כאשר חוזרים לעדכון הגדרות לקטגוריה, הכפתור משתנה ל Update ויש ללחוץ עליו לאחר כל שינוי, אחרת השינוי לא יישמר.

ב. לשונית Parameters

פרמטרים הם מאפיינים של המוצר, שיש להם מספר ערכים לבחירה ע"י הגולש.
לדוגמה: בעת ההזמנה ניתן לבחור צבע או גודל מסוים של אותו מוצר מתוך רשימה קבועה מראש.
את הפרמטרים ניתן לקבוע בכל מוצר בנפרד, אך אם אותם ערכים מופיעים בכל המוצרים (בגדים, נעליים וכדו'), כדאי ורצוי להגדירם באופן גורף ברמת הקטגוריה, כך כל מוצר שיוקם תחת קטגוריה זו - יכיל באופן אוטומטי את הפרמטר ואת כל הערכים שנקבעו מראש, דבר שיחסוך זמן רב בהקמת האתר ובטעינת המוצרים.
Ecommerce - Catalog building
1. Name - שם הפרמטר.

2. Type - סוג הפרמטר. ניתן לבחור ברשימה הנשלפת בין כמה אפשרויות תצוגה של הערכים לבחירה:
כפתורי רדיו, רשימה נשלפת וצ'קבוקס (ריבועים לתיוג).
באפשרות צ'קבוקס יש לבחור רק כאשר מתאפשרת בחירה מרובה של ערכים (כמו בתוספות למוצר).
שימו לב:
כאשר מדובר בפרמטרים המחייבים בחירת ערך אחד (כמו צבע, או גודל), יש להשתמש בכפתורי רדיו או ברשימה נשלפת בלבד,
אחרת ההזמנה עלולה לצאת שגויה (למשל: הגולש ירכוש חולצה צהובה וגם אדומה).

3. Options - הערכים הניתנים לבחירה באותו פרמטר.
לצד כל מאפיין ניתן גם לקבוע אם הוא יעלה או יוריד את מחיר המוצר.
יש לבחור בסימן + (פלוס) או - (מינוס), ולכתוב את סך השקלים הנוספים/הנגרעים מהמחיר:
אם רוצים להיפטר ממלאי בצבע לבן, ניתן להציע לגולש את המוצר ב-10 ש"ח הנחה.
או להיפך, רק חולצות שחורות יעלו 20 ש"ח יותר משאר החולצות.
אם לא מסמנים ולא כותבים דבר, בחירת הערך לא תשפיע על המחיר (ברירת המחדל).

4. ID - זהות ייחודית לפרמטר.
המערכת עושה שימוש ב-ID כדי לחשב את השפעתו על מחיר המוצר. חובה להכניס ID בכל מאפיין/פרמטר, שייכתב באותיות באנגלית ו/או ספרות בלבד.

5. Order - סדר הופעת הפרמטרים בדף המוצר באתר.
ניתן לשנות את הסדר בלחיצה על החיצים למעלה או למטה.

6. Action - ניתן למחוק פרמטר בלחיצה על כפתור ה X.

7. Add - לחיצה על קישור ה add הכתוב בכחול, תוסיף שורות של ערכים למאפיין. אם יש יותר מ-5 צבעים, ניתן ללחוץ ולהוסיף עוד שורות.

8. Add - לחיצה על כפתור ה-Add על הרקע הירוק, תוסיף מאפיינים נוספים לקטגוריה.

ג. לשונית SEO

Ecommerce - Catalog building
1. Friendly URL - שם "ידידותי" לדף, בעברית, ללא רווחים (מקף או קו תחתי בין מילה למילה).

2. Title - כותרת SEO, הנסרקת למנועי החיפוש ועוזרת מאוד בקידום הדף. רצוי לכתוב את שם העסק ושם הקטגוריה.

3. Description - תיאור קצר של הקטגוריה. יופיע בתוצאות החיפוש של הדף במנועי חיפוש.

4. Keywords - מילות מפתח של הקטגוריה. מאפשרות קבלת תוצאות מדויקות יותר במנועי החיפוש.

5. Redirect URLs - אם האתר היה קיים באוויר על אותו דומיין, יש להדביק כאן את כתובת ה URL המלאה של הקטגוריה באתר הקודם (הפניית 301).
עודכן בתאריך: 1.11.15