הוספת מוצר - עריכה מתקדמת

 
כאמור בדף הקודם, במצב Basic נראות לשוניות Properties ו- Categories.
כדי לערוך את המוצר ברמה מתקדמת, לוחצים על כפתור Advanced (בצד ימין).
אז נראות לשוניות נוספות, המאפשרות עריכת נתונים נוספים במוצר:
משלוחים, מאפיינים, פרמטרים (מאפיינים מרובי ערכים), הגדרות קידום (SEO), מוצרים נלווים ומוצרים דומים.
Ecommerce - Catalog building
כברירת מחדל - כל המוצרים שואבים את הנתונים שהוזנו בהגדרות המשלוחים באתר.
בלשונית זו משתמשים כאשר רוצים לדרוס את ההגדרות הכלליות באתר, ולהגדיר הגדרות משלוחים שונות למוצר ספציפי.
ניתן להגדיר כאן:
* זמן משלוח
* הכפלת מחיר המשלוח במספר היחידות שהוזמנו מאותו מוצר.
* התעלמות ממחיר המשלוח של המוצר, אם יש מוצרים נוספים בקופה.
* קביעת מחיר שונה לצורות משלוח שונות: דואר, שליחים ודואר רשום.
Ecommerce - Catalog building
בלשונית זו מגדירים את ערכי המאפיינים שהוגדרו בשלב הגדרות האתר.
המאפיינים שהגדרנו ב Type > Text, יופיעו כשדה טקסט פתוח להקלדת (או הדבקת) הערך.
במקרה זה - המוצר נמצא בסניף פתח תקווה.
המאפיינים שהגדרנו ב Type > Combo, יופיעו כרשימה נשלפת המכילה את הערכים שקבענו בהגדרות האתר.
במקרה זה - נוכל לבחור את הצבע הספציפי המתאים למוצר.
אם מארז המחשב מגיע אך ורק בצבע לבן - נבחר כאן בצבע לבן.
באתר הגולש יראה ברשימת המאפיינים
צבע: לבן.

כאשר רוצים לאפשר לגולש לבחור מתוך כמה ערכים אפשריים, לא מדובר במאפיינים אלא בפרמטרים.
ראו בהמשך.
Ecommerce - Catalog building
כאשר רוצים לאפשר לגולש לבחור ערך רצוי למאפיין, למשל: לבחור חולצה במידה XL מתוך רשימת מידות, משתמשים בפרמטר (מאפיין מרובה ערכים).
את הפרמטרים בונים בכל מוצר מחדש, והם אינם נמשכים מהגדרות האתר, כמו המאפיינים החד-ערכיים.
Ecommerce - Catalog building
1. Name - שם המאפיין. למשל: צבע, מידה, עם כיסים, וכדו'.

2. Type - הצורה בה יוצגו ערכי המאפיין. האפשרויות: רשימה נשלפת, כפתורי רדיו, תיבות סימון (צ'ק בוקס) וטקסט חופשי.

כאשר מדובר במאפיין מרובה ערכים עם בחירה אחת (כמו צבע, חולצה אינה יכולה להיות גם לבנה וגם אדומה, או עם כיסים ובלי כיסים בו זמנית), יש לבחור ברשימה נשלפת או בכפתורי רדיו - שני הסוגים הנ"ל מאפשרים בחירה יחידה וכשבוחרים ערך אחר הבחירה הקודמת מתבטלת
הערה: מומלץ להשתמש בכפתורי רדיו רק כאשר יש עד 3 ערכים לבחירה. יותר מכך יוצר עומס עיצובי ורצוי להשתמש ברשימה נשלפת כשיש יותר מ-3 ערכים.

כאשר מדובר במאפיין מרובה ערכים עם כמה בחירות (כמו תוספות לפיצה, או אביזרים נלווים לבגד) - יש לבחור אך ורק בתיבות סימון (צ'קבוקס). רק תצורה זו מאפשרת בחירה מרובה של מספר ערכים בו-זמנית.

3. Options - הערכים הנתונים לבחירה באותו מאפיין.
אזור זה מחולק לשניים:
3א. option name - שם הערך (S, M, L - מידות, או "עם כיסים" - "בלי כיסים" וכדו').
3ב. effect on price - השפעת בחירת הערך על המחיר.
ניתן להקצות לערכים מסוימים מחיר נוסף או הנחה, כשבוחרים מינוס (-) ברשימה הנשלפת ליד שדה הסכום.
במקרה זה, חולצה במידה S עולה 20 ש"ח פחות משאר המידות וחולצה במידה XL עולה 30 ש"ח יותר משאר המידות.
כאשר הגולש יבחר במידות אלה ישתנה מחיר המוצר בהתאם וניתן יהיה לראות את השינוי כבר בדף המוצר לפני ההוספה לסל.
אם בשדה זה נשאר ערך 0 - לא תהיה השפעה לבחירת הערך על מחיר המוצר.

4. ID - "תעודת הזהות" של המוצר, חייבים למלא שדה זה באותיות באנגלית וספרות בלבד, כדי שהחישובים וההוספה לסל יעבדו בצורה תקינה. רצוי שתהיה ל ID משמעות, אבל יתקבלו גם שמות כמו s1. כדי למנוע שגיאות בקוד חיוני שכל ID יהיה בעל שם ייחודי. אין לחזור על אותו ID פעמיים באתר.

5. Order - סדר הפרמטרים.
הפרמטרים ייראו באתר לפי סדר הכנסתם. אם רוצים לשנות את הסדר, יש להשתמש בחיצים מעלה ומטה.

6. Add - לחיצה על המילה Add הכתובה בצבע תכלת מתחת לרשימת האפשרויות, תוסיף שורות של אפשרויות לאותו פרמטר.
כברירת מחדל יש 5 שורות לכל פרמטר, אם רוצים יותר שורות, לחיצה על Add תוסיף בכל פעם שורה אחת.

7. Add - לחיצה על כפתור Add בצבע ירוק מתחת לכל הפרמטרים, תוסיף פרמטר חדש.

8. לאחר כל עדכון בפרמטרים יש ללחוץ על כפתור Update, אחרת השינוי לא יישמר.

הערות:
* להסרת פרמטר יש ללחוץ על אייקון ה X שמימין לו.
** לא ניתן להעתיק פרמטרים ממוצר למוצר, ואף לא ליצור אותם ברמת הקטגוריה. יש לבנותם בכל מוצר מחדש.


Friendly URL - שם "ידידותי" לדף, בעברית, ללא רווחים (מקף או קו תחתי בין מילה למילה).

Title - כותרת SEO, הנסרקת למנועי החיפוש ועוזרת מאוד בקידום הדף. רצוי לכתוב את שם העסק ושם המוצר.

Description - תיאור קצר של המוצר. יופיע בתוצאות החיפוש של הדף במנועי חיפוש.

Keywords - מילות מפתח של המוצר. מאפשרות קבלת תוצאות מדויקות יותר במנועי החיפוש.

Redirect URLs - אם האתר היה קיים באוויר על אותו דומיין, יש להדביק כאן את כתובת ה URL המלאה של המוצר באתר הקודם (הפניית 301).
Ecommerce - Catalog building
בלשונית זו ניתן לקבוע אילו מוצרים אחרים הקיימים באתר, יוצגו בתחתית דף המוצר כמוצרים נלווים/משלימים.
ניתן להציע כך, לדוגמה, לגולש שהתעניין באוהל לקמפינג גם מוצרים נלווים כמו שק שינה, גזייה לבישול וכדו'.

1. כדי למצוא את המוצר הנלווה הרצוי, יש להקליד את שמו (או חלק משמו) בשדה החיפוש בראש החלון.

2. ברשימת המוצרים שתיפתח יש ללחוץ על שם המוצר הרצוי.
המוצר יווסף לרשימת המוצרים הנלווים, בצירוף הקטגוריה אליה הוא שייך, והמק"ט שלו.

3. אם רוצים להסיר מוצר נלווה, יש ללחוץ על כפתור Remove בצד ימין בשורת המוצר.

4. לאחר כל פעולה יש ללחוץ על כפתור Update, אחרת הפעולה לא תישמר.
Ecommerce - Catalog building
הערות:
* אין מגבלה על מספר המוצרים הנלווים למוצר, אך יש לשמור על מספר מצומצם והגיוני, שלא יכביד ו"יבריח" את הגולש מהאתר.
** המוצרים הנלווים מוצגים בעיצוב קבוע ומסוים באתר, שאינו ניתן לשינוי.
בלשונית זו ניתן לקבוע אילו מוצרים אחרים הקיימים באתר, יוצגו בתחתית דף המוצר כמוצרים דומים.
ניתן להציע כך, לדוגמה, לגולש שהתעניין באוהל לקמפינג אוהלים אחרים הדומים במחיריהם ובגודלם למוצר זה.
מודול זה עובד בדיוק כמו "מוצרים נלווים":

1. כדי למצוא את המוצר הדומה הרצוי, יש להקליד את שמו (או חלק משמו) בשדה החיפוש בראש החלון.

2. ברשימת המוצרים שתיפתח יש ללחוץ על שם המוצר הרצוי.
המוצר יווסף לרשימת המוצרים הדומים, בצירוף הקטגוריה אליה הוא שייך, והמק"ט שלו.

3. אם רוצים להסיר מוצר דומה, יש ללחוץ על כפתור Remove בצד ימין בשורת המוצר.

4. לאחר כל פעולה יש ללחוץ על כפתור Update, אחרת הפעולה לא תישמר.
Ecommerce - Catalog building
הערות:
* אין מגבלה על מספר המוצרים הדומים למוצר, אך יש לשמור על מספר מצומצם והגיוני, שלא יכביד ו"יבריח" את הגולש מהאתר.
** המוצרים הדומים מוצגים בעיצוב קבוע ומסוים באתר, שאינו ניתן לשינוי.
עודכן בתאריך: 20.9.14