הגדרות החנות - Shop Setup

 
1. כדי להגיע לעריכת הגדרות החנות, יש ללחוץ על כפתור Catalog בתפריט השמאלי (שלישי מלמעלה).
בכניסה נראה חלון ה Dashboard ובו תפריט אופקי עליון המכיל את כל הקישורים הרלוונטיים לעריכת הקטלוג
Ecommerce - Shop Setup
2. הגדרות החנות - Shop Setup - נמצאות בתפריט העליון תחת Configurations.
Ecommerce - Shop Setup
במסך הגדרות החנות ישנם 14 שדות הגדרות.
הגדרות אלה גורפות לכל האתר, אך ניתן לדרוס אותן ע"י הגדרה שונה ברמת המוצר/הקטגוריה.
זכרו: הגדרה פרטנית תמיד דורסת הגדרה כללית באתר.
 
1. Enable Deliveries - אפשר משלוחים. רק כאשר שדה זה מתויג, יוצגו בקופה אפשרויות המשלוחים ומחיריהם.

2. Show all products in main shop page - הצגת כל המוצרים בדף הקטלוג הראשי. לרוב המוצרים יוצגו בקטגוריות כדי לאפשר מיון קל. במקרים בהם יש רק מוצרים בודדים בחנות, ניתן לתייג אפשרות זו וכל המוצרים יוצגו יחד, ללא חלוקה לקטגוריות.

3. Delivery Time - זמן המשלוח. יש למלא כאן במלים ובספרות, כמו "עד 14 ימי עבודה".

4. Google Merchant Country - להשאיר ברירת מחדל.

5. Tax - מע"מ. כאן ניתן להגדיר ולשנות את אחוז המע"מ, במקרים בהם מחיר המוצר המוזן באתר אינו כולל מע"מ.
בכל מקרה - החוק מחייב הצגת מחירים כוללים מע"מ, לכן יש לציין במפורש ברמת המוצר שהמחיר המוצג אינו כולל מע"מ, והמע"מ יווסף בקופה.

6. Global Discount - הנחה גורפת. אם רוצים שכל המוצרים יוצגו במחיר מסוים, אך יגיעו לקופה במחיר זול יותר, (כדי למשוך גולשים לרכוש באתר) - מזינים פה את אחוז ההנחה. הנחה זו תחול גם על מחיר מבצע, ורואים אותה רק כשמגיעים לקופה.

7. Adding products to cart - הוספת מוצרים לסל. ישנן שתי דרכים להוסיף את המוצרים לסל:

א. Add on Background - ברירת המחדל: המוצרים נוספים לסל ברקע והגולש נשאר בדף המוצר/הקטגוריה. החיווי היחיד לפעולה הוא השינוי במספר המוצרים המוצגים בסל הקניות הצף בכל העמודים (בד"כ לא קיים בדף, או קיים בהדר).
לכן לא מומלץ להשתמש באפשרות זו, כי זה עלול לגרום לגולש תחושה שהפעולה לא בוצעה והוא ילחץ שוב ושוב על כפתור "הוסף לסל".

ב. Move to Cart - לחיצה על "הוסף לסל" תעביר את הגולש לסל הקניות, שם יוכל לשנות את הכמות הרצויה, להסיר מוצרים, לחזור לקנייה או לעבור לקופה. אפשרות זו מומלצת, וגם אם לא הוגדרה בזמן הקמת האתר ונתקלתם בבעיה הנ"ל, יש לחזור לקטלוג ולהגדיר כאן.

8. Products per page - מספר המוצרים בדף. ברירת המחדל היא 12 מוצרים בדף קטגוריה. אם יש יותר מוצרים בקטגוריה, יווצר דפדוף אוטומטי בתחתית הדף. רצוי להשאיר את ההגדרה הזו.

9. Show out of stock products - הצג מוצרים שאינם במלאי. ברירת המחדל היא לא מתויג, שמשמעותו: אם מוצר אזל מהמלאי הוא לא יוצג באתר. במידה ומתייגים סעיף זה, מוצרים יוצגו באתר גם אם אינם קיימים במלאי.

10. Default Category Image - תמונת ברירת מחדל לקטגוריה. תמונה שתיטען כאן תופיע אוטומטית כתמונת כל קטגוריה ותת-קטגוריה באתר. במקרה שתיטען תמונה ייחודית לקטגוריה, היא תדרוס את תמונת ברירת המחדל. יש לטעון כתמונה את לוגו האתר, או איור כללי כלשהו המתאים לנושא האתר (פרח, בעל חיים, אביזר וכדו').

11. Default Product Image - תמונת ברירת מחדל למוצר. תמונה שתיטען כאן תופיע אוטומטית כתמונת כל מוצר באתר. במקרה שתיטען תמונה ייחודית למוצר, היא תדרוס את תמונת ברירת המחדל. יש לטעון כתמונה את לוגו האתר, או איור כללי כלשהו המתאים לנושא האתר (פרח, בעל חיים, אביזר וכדו').
בשדות 12-14 הגדרות הקשורות לקידום האתר במנועי חיפוש (SEO) :

12. Catalog page title - כותרת הדף שמנועי החיפוש סורקים. מאחר וחשוב שתכיל את שם המוצר, יש להשאיר שדה זה ריק, כדי שכל קטגוריה ומוצר יקבלו את ההגדרה הפרטנית שלהם.

13. Catalog Meta Description - תיאור קצר של הדף שמנועי החיפוש מציגים בתוצאות החיפוש. גם פה, יש להגדיר לכל מוצר תיאור ייחודי ולכן יש לכתוב כאן תיאור כללי, שיופיע במקרה שלא יוכנס תיאור פרטני לדף מסוים באתר.

14. Catalog Meta keywords- מילות המפתח של הדף, שמנועי החיפוש סורקים באמצעותן את האתר. בשדה זה ניתן להכניס מילות מפתח המתאימות לכל דפי האתר, כמו סוג המוצרים, שם העסק, תחום הפעילות של החנות וכדו'.
עודכן בתאריך: 1.11.15